Innsikt

Nyttårshilsen og mine bloggforsetter for 2013

La meg benytte anledningen til å ønske deg et godt nytt år, selv om vi allerede er halvveis ute i januar!

Faksimile av reportasjen fra SA

2012 gikk fort, og var et spennende år. Hjemme har min minste prinsesse, Sanna Linnea på halvannet år, begynt å springe rundt og prate som en foss, og Lisa Victoria på 4 synger allerede på engelsk. Når jeg ser på de små er det lett å forstå hvor fort tiden egentlig går…

I april byttet jeg beite og begynte som rådgiver hos MarkedsPartner AS i Sarpsborg, hvor jeg trives svært godt. Jeg kortet da ned reisetiden til jobb med tre kvarter og fikk i tillegg et fagmiljø med mange flinke og hyggelige kolleger. Nærheten til Høysand, hvor jeg bor, har også gitt meg mer tid sammen med familien.

Siden byrået også har egen firmablogg, mellomstor.no, har jeg blogget en del der. I det siste innlegget mitt skriver jeg om “Hvorfor markedsførere i 2013 bør tenke mer som forskere“, og hvilken forskjell det vil gjøre i deres organisjoner.

Jeg jobbet i fjor høst en del med en e-bok om webstrategi som ble klar mot slutten av året. Interessen har vært stor, og mange har allerede lastet den ned. E-boka gis ut gratis av MarkedsPartner AS, og det følger også med et par bonuser som du kan lese mer om her.

Rett før jul ble jeg kontaktet av Halvor Andersen fra SA (Sarpsborg Arbeiderblad), som jobbet med en sak om Twitter. Jeg var visst blant Sarpsborg-twitrerne som hadde flest followers, og havnet da i reportasjen du kan lese her.

Så har jeg noen bloggforsetter for 2013:

 #1. Skrive oftere, men kortere.

Seth Godin skriver ett blogginnlegg om dagen, men slapp av, jeg har ikke tenkt til det. Men i stedet for å skrive lange innlegg, vil jeg forsøke meg mer på kortere kommentarer som er dagsaktuelle og nyttige (forhåpentligvis). Gi gjerne tilbakemelding i kommentarfeltet på hvordan du synes bloggen har fungert de siste månedene og om du liker formatet.

#2. Henvise mer til andre bloggere (spesielt norske)

Det er mange dyktige skribenter og fagfolk i den norske bloggosfæren som har mye fornuftig å si. Mange kan nevnes, men noen jeg har fulgt med på er Erik Eskedals blogg om markedsføring, kommunikasjon og sosiale medier (med vekt på B2B), “tekno”-bloggen til Hans-Petter Nygård-Hansen, samt videbloggen Sofaprat, produsert av tospannet Thomas Moen og Arnt Eriksen. Jeg vil også nevne vår egen byråblogg, mellomstor.no, hvor mine kolleger, blant annet rådgiver Tønnes Sannem Heian, skriver godt om markedsføring og reklame.

Målet mitt er å være mer sosial som blogger i den forstand at jeg i større grad enn før henviser til og kommenterer blogginnlegg fra andre bloggere, og forsøker å øke verdien av “debatten” ved å formidle mitt syn på det aktuelle temaet, og om mulig belyse det fra flere hold.

#3. Video & audio

Kanskje… men bare kanskje ta i bruk video og/eller audio på bloggen. Vi får se. Hva synes dere?

Erlend Førsund
Erlend er markedssjef og innholdsrådgiver i MarkedsPartner. Han har 17 års erfaring fra digital markedsføring og er forfatter av «Hvordan lykkes med content marketing». Erlend brenner for å gjøre bedrifter og enkeltpersoner til tankeledere i sine bransjer.
Du liker kanskje også
Hvor mye tid skal brukes på sosiale medier for å lykkes og hva definerer suksess?
7 ideer til dialog-markedsføringen din i 2010

Skriv en kommentar

Din kommentar*

Ditt navn*
Ditt nettsted