Markedsheltene.no er en blogg om markedsføring, kommunikasjon og innhold. Bloggen ble i 2015 nominert til Norges beste inspirasjonsblogg for arbeidslivet av Ekspertvalg.no.
Navnet på bloggen, Markedsheltene, er inspirert av navnet på boken Marketing Champions, som ble skrevet av grunnlegger av MarketingProfs.com, Allen M. Weiss, sammen med Roy A. Young og David W. Stewart.
De ønsket å gi markedssjefer praktiske strategier for å øke deres innflytelse, makt og påvirkning på forretningsresultatene – og en plass rundt bordet når de strategiske beslutningene tas.
Målet med bloggen er å gi deg som jobber med markedsføring, salg og kommunikasjon, tips, verktøy og inspirasjon til å gjøre en bedre jobb.
Målgruppe og lesere
Bloggens lesere vil typisk falle innenfor stillingsbetegnelser som: markedsdirektør, markedssjef, markedskonsulent, markedskoordinator, daglig leder, administrerende direktør, kommunikasjonsdirektør, kommunikasjonssjef, kommunikasjonsrådgiver, informasjonssjef, informasjonsdirektør, informasjonsrådgiver, salgssjef, salgskonsulent, salgsdirektør.
Trafikk og rekkevidde
Per april 2020 har bloggen ca. 2 500 besøk hver måned, og over 1 000 abonnenter på nyhetsbrevet. Dersom du representerer en annonsør som deler målgruppene beskrevet ovenfor er du velkommen til å be om et tilbud på annonseplass, ved å kontakte meg.
Historie
Markedsheltene.no ble lansert i januar 2009, den gang som en daglig oppdatert portal for markedsførere, med en kombinasjon av kurert og originalt innhold, ledige stillinger og intervjuer. Litt senere samme år, lanserte Adobe CMO.COM et nesten identisk internasjonalt konsept. Da jeg gikk fra annonsørsiden til byråsiden i 2011, ble portalen gjort om til blogg, i den form den fremstår i dag.