I e-postmarkedsføring er det lov å være kreativ. Også når det gjelder hvordan man skal få bygget en liste over potensielle kunder. Her er én måte å gjøre det på.

  • Skriv en e-bok som er spisset mot den nisjen du henvender deg til.
  • Sett en prislapp på den, for eksempel 199 kroner.
  • Kontakt relevante kanaler og fortell dem at de i et begrenset tidsrom kan tilby sine medlemmer/abonnenter e-boken til en rabattert pris på 99 kroner, og at du vil betale dem 100% salgsprovisjon.

Dette er vinn-vinn mulighet for alle tre parter. For deg, som får mange nye navn på listen din, helt gratis. Og for samarbeidspartneren din, som får beholde hele salgsinntekten. Og for sluttkunden, som skaffer seg en rabattert e-bok som selvsagt er verdt hver krone og mer til.

Vi plukket opp denne teknikken hos tekstforfatter Bob Bly, som har hatt suksess med metoden i USA. På ti dager solgte han nesten 900 e-bøker gjennom én kanal på denne måten.

Denne metoden kan du bruke med andre produkter enn e-bøker. E-kurs hvor du kombinerer bruk av e-post og websider (hvor du kan benytte deg av video) er også populære.

Verdien på navnene du får inn med denne metoden er også ganske høy sammenlignet med andre, fordi de har betalt penger for å få tilgang til din kompetanse. Når du først har brutt den barrieren (krone-barrieren) er det enklere for kunden å bruke litt mer penger neste gang. På deg.

Lykke til!