Innsikt

Medium.com: En ny sosial plattform som tar innhold på alvor!

Jeg har lenge gått med tanken på å opprette en engelskspråklig blogg. Det har blitt med tanken, men så hørte jeg om Medium via et LinkedIn-innlegg av Thomas Moen:

Hans engasjement for tjenesten smittet selvsagt, så jeg signa opp, men fant kjapt ut at Medium.com ennå er i beta, og ikke åpen for alle.

Jeg sendte derfor avgårde en DM på Twitter til dem, og fikk raskt et positivt svar!

Kort tid etter hadde jeg lagt ut to innlegg, og jeg må ærlig innrømme at av de ørten sosiale mediene som har dukket opp i de siste årene har dette tiltalt meg mest.

Ideen er genial. Designet er lekkert. Brukervennligheten er topp.

Medium ble startet av noen av folka som også står bak Blogger (nå eid av Google)og Twitter, og er (fortalt med deres egne ord) “basert på troen på at det å dele ideer og erfaringer er hva som får menneskeheten til å gå framover.”

I praksis er Medium en plattform for de som ønsker å finne eller dele kunnskap, ideer og historier “som trenger mer enn 140 tegn og ikke bare er for vennene dine.”

Sjekk ut min profil her, og liker du konseptet, så ta kontakt med @Medium på Twitter og få beta-tilgang.

Lykke til! 🙂

Erlend Førsund
Erlend er innholdsrådgiver i MarkedsPartner. Han er utdannet ved BI og NHH og har 18 års erfaring fra B2B-markedsføring, 8 av dem som markedssjef i to selskaper. Han er forfatter av «Skap resultater med inbound marketing» og «Hvordan lykkes med content marketing». Erlend brenner for å gjøre bedrifter og enkeltpersoner til tankeledere i sine bransjer gjennom innhold.
Du liker kanskje også
Sosiale medier – bruk det, og gjør det skikkelig
7 grunner til å velge WordPress som CMS

Skriv en kommentar

Din kommentar*

Ditt navn*
Ditt nettsted