Innsikt

Tre ord for 2021

Etter en løpetur satt de. Mine tre ord for 2021.

Tredje året

Dette blir tredje året jeg praktiserer Chris Brogans tre ord. (Les mer om konseptet her, og min evaluering midtveis i 2020 her.)

Ordene jeg valgte i fjor var Identitet, Stemme og Ritualer. Fruktene av ord-frøene jeg sådde i 2020 vil jeg høste i år, men mer om det når det skjer.

Jeg begynte å fundere på de tre ordene allerede på Julaften. Men det var først etter «pinnekjøtt-mila» 1. juledag at ordene satt.  

1. Lederskap

Først hadde jeg ordet «Mot» her, men lederskap rommer mer: tørre å gå foran, gjøre det riktige, det som trengs, ikke vente på å bli fortalt, inspirere, løfte opp andre, vise vei, ta beslutninger og stå for dem, være tydelig.

2. Deling

Deling handler om å være en stemme i de sakene jeg brenner for, og som samsvarer med min profesjonelle og personlige identitet. Det handler om å få de dype tankene ned på papiret, i form av piksler eller i en podcast. Først da kan ideene bli «smittsomme» og gjøre en forskjell. Det å dele forutsetter også at jeg setter av tid til å dvele.

3. Innvielse

Først og fremst i åndelig forstand, men også i viktige sammenhenger på jobb eller privat. Innvielse er å hengi seg totalt til et formål eller en oppgave. Det betyr å sette av tid til det viktigste. Prioritere. Si nei til mindre viktige ting, spesielt fornøyelser og impulsive aktiviteter. Ofre noe. Ingen har noensinne oppnådd noe av betydning uten at de innvidde seg til det. 

Nå er det din tur

Vi er på starten av 2021, og nå er det din tur. Hva er dine tre ord, som du kan meditere på daglig, som kan forme deg i året som ligger foran? Gi det et forsøk. Det er artig, det er utfordrende og det er givende. 

Godt nytt år!

Avatar
Erlend Førsund
Erlend er rådgiver i MarkedsPartner. Han er utdannet ved BI og NHH og har 19 års erfaring fra B2B-markedsføring, 8 av dem som markedssjef i to selskaper. Han er forfatter av «Skap resultater med inbound marketing». Erlend brenner for å gjøre bedrifter og enkeltpersoner til tankeledere i sine bransjer gjennom å kombinere innhold og markedsføringsteknologi.
Du liker kanskje også
De 10 mest populære nyttårsforsettene og oppskriften på hvordan du kan fullføre dem
Er din bedrift klar for sosiale medier?

Skriv en kommentar

Din kommentar*

Ditt navn*
Ditt nettsted